onsdag 1 februari 2012

Tips och trix

NI VET VÄL....

-att gamla LP skivor blir perfekta anslagstavlor, dessa har jag i hallen för brev som ska kommas ihåg att postas t ex.  En tunn resårsnodd håller lappar och kort på plats

-att IKEAs bestickställ Ordning funkar utmärkt som hållare till toarullar och som synes toalektyren.

-att en lampstomme denna inköpt på en återvinning kan bli en budget variant av den dyra lampan "Kejsarens nya kläder".
Denna gjorde jag för några år sedan, tog bort det gamla tyget och sprejade stommen med silverfärg. Maken undrade om jag menade allvar då jag bad honom sätta upp den men den har suttit kvar och jag gillar den.





-att IKEAs gardinskena kan användas till annat också.
Vi gjorde skjutdörrar av plexiglas till ett garderobsutrymme och monterade dem på skenorna som är till för panelgardiner.
Självhäftande väggdekorationer också de från Ikea dekorerar dörrarna. Lådförvaringen under skåpen är två stora Malm byråer som monterats på plats. Sväljer mycket mer än det tre garderober som tidigare stod där.

-att (kanske inte nån sensationell nyhet..men) IKEAs skoskåp Hemnes är perfekt förvaring för vantar, mössor och annat i en trång hall. Jag har allt möjligt där men inga skor. 

 Det blev mycket Ikea där, men vad skulle man göra utan dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar