tisdag 12 juni 2012

Förlåt

Ledsen att det har dröjt så länge men jag lever och mår. Det har varit lite körigt bara.
Bergsborrare, rörmokare bl a har tagit upp min tid.
Sen har vi hunnit med skolavslutningar, jobb och kusinbesök så på latsidan har jag inte legat.

I och med att vi kopplat in bergvärme ledde det ena till det andra och vi fick lägga nytt golv i tvättstugan behövligt i och för sig.

                                 FÖRE:  80-tals aprikos matta som övergått till beigegult

                         EFTER: Grått i ton med bänkskiva och klinkers i angränsande hall

Min kusin från södern var på besök i veckan och på hennes önskelista stod det en klänning.

Det började redan i höstas med att hon frågade hur hon skulle göra för att sy en kjol, sen kom en undran om jag kunde hjälpa henne om hon kom på visit, och då hon väl kom så visade det sig att hon tyckte jag kunde sy den. Jag tror det var en uträknad taktik från början :D  Hon fick dock med sig ett kjolmönster hem så jag har höga förväntningar på att få se ett resultat (bara så du vet kusin vitamin).

                                      Klänningen blev riktigt fin och kusinen var nöjd.
                                                           Rockabilly brud


                                                  Prickig viscose från Ohlssons


2 kommentarer:

  1. Snygg! Snäppet bättre än dem du nålat på dockorna i butiken ;)

    SvaraRadera
  2. Mycket tjusigt! Hon har i alla fall sytt en väska som jag har med mig på alla sommarens bröllop.

    SvaraRadera